Vanliga frågor på möten med styrelsen

Vi har haft ett antal styrelsemöten sedan vi på årsmötet tog beslutet att inför varje möte hålla 1 timme till medlemmarnas förfogande för eventuella frågor och funderingar om vad som händer i föreningen.
Här är några av de vanligaste punkter som medlemmar tagit upp.

Vad ska ni i styrelsen göra åt hissarna?
Samtliga hissar är monterade, tyvärr återstår en del arbete för Mankan Hiss AB för att få hissarna att fungera så som det var tänkt. Det är alldeles för många gånger hissarna är ur funktion utan någon riktig förklaring. Jonas Karlsson som är VD på Mankan hiss säger att de gör allt de kan för att se till att de ska fungera utan bekymmer. Tyvärr så är det ingen av oss i styrelsen som har den tekniska kunskapen som krävs för att själva göra så att de fungerar perfekt.

Ventilation/Ventilationssystemet ska ”fixas” under hösten.
Ja det stämmer att den justeras, det är även något som pågår. Tyvärr är det fortfarande många som inte öppnar eller håller sig hemma trots aviseringar om platsbesök. Anledningen till att vi måste gå igenom många lägenheters ventilationer är att vissa tyvärr installerat motordrivna fläktar kopplat direkt till ventilationssystemet, vissa som renoverat har även byggt igen hela ventilationen. Det här är tyvärr exempel på sådant som påverkar hela vårt ventilationssystem, hus för hus.

Sophantering, vad gör man med kartonger, burkar m.m. Ska vi behöva gå till container som är uppställda på andra sidan järnvägen? Eller måste man åka till SÖRAB om man har bil? Varför inte avtala med kommunen om hämtning?
Tyvärr har vi inte plats för att ha en miljöstation inne i Korpkullas område. Svaret vi kan ge just nu är, ja ni får gå hela vägen till andra sidan järnvägen, eller ta bilen till SÖRAB, har ni mycket reklam, tidningar och papper hemma kan ni även gå till tidningscontainern som står nära garaget vid Industrivägen 28. Vår och höst har vi även städdag, vilket gör att man kan slänga tyngre saker.

Vad händer med de tomma lokalerna på Centralvägen?
Vi har inga tomma lokaler, samtliga lokaler inom BRF Korpkulla1 är uthyrda. Vi är medvetna om att de två lokalerna närmast ingången från Centralvägen 3 inte är klara för att öppna upp, trots det så är de uthyrda och hyran betalas från samtliga lokalhyresgäster.

Vad gör ni åt bilar som parkerar inne på gården?
Vi har skrivit avtal med Q-park som kommer att patrullera från och med den 1:a november.

Vi kommer fortsätta att hålla dessa mötestillfällen och skriver löpande upp datumen på de interna sidorna. Nästa möte är den 24/10 kl 18:00. Välkomna då!

Med vänliga hälsningar
Styrelsen

Rulla till toppen